Rata Collage!

Jag har ju inte bloggat något nu på ett par dagar. Anledningen är för att jag varit så upprörd över förra helgens rabalder. Gud, jag blir arg bara jag tänker på det. Har nu haft lite mailkontakt med en av de ansvariga på Collage. Ärligt talat är dem helt störda.
Först skrev jag ett mail till dem i söndags och berättade mitt missnöje och att jag ville bli kontaktad av någon ansvarig. Men det var helt tyst på den fronten. Det går heller inte att nå dem via telefon. Katastrof enligt mig....
När jag i tisdags skrev ett nytt mail och i det nämnde polisen, tog det inte lång tid innan dem hörde av sig.
Han jag fick prataa med då var till en början förstående, han skulle prata med killarna i garderoben och höra av sig. Återigen vart de tyst. Så i torsdags skickade jag ett nytt mail och skrev att jag var besviken över deras agerande och att jagnu var tvungen att vidta andra åtgärder. Igår morse hade jag fått ett nytt mail om att killarna från garderoben var på semester och skulle återkomma under dagen. När han väl denna gång gjorde de fick jag som svar att jag varit berusad och otrevlig.

E det konstigt om man e berusad då man uppsöker en nattklubb, och otrevlig. Herregud! Jag blev ju hotad och kallad rasist för att ha sagt att två av killarna såg lika dana ut. Nu klev han på fel tå kan jag säga. Vad har mitt aggerande med min jacka att göra?
Han skrev även att dem har kameraövervakning och såg att någon sparkade på dörren. Vad bra sa jag då, för då ser dem ju att det inte är jag som gör de.

Jag säger bara att nu är det krig.

Jag kommer avråda varenda kotte att inte uppsöka deras nattklubb. Jag kommer även nu att göra en polisanmälan mot dem, inte bara om själva stölden som jag tidigare gjort.

Det blev ju inte bättre när jag såg att EXAKT en sån jacka jag nu blivit av med låg ute på blocket.
Samma färg, samma storlek och den kommer in två dagar efter att jag blivit av med den. Jag har under vintern haft koll på både blocket och tradera på en sån jacka och då modellen är ny har det bara kommit ut någon enstaka annons.
Jag ringer upp den här tjejen som förövrigt lagt ut namn och telefonnummer. Vi bestämde att vi skulle mötas i torsdags.
Jag tänkte leka polis. Vara intresserad, och när jag skulle se jackan skulle jag kolla på id-nummret som alla äkta Canada Goose jackor har. Skulle det inte vara min skulle jag avstyra det, och skulle det vara min.... ja då vet jag inte riktigt vad jag skulle ta mig till.
Jag Googlade på den här tjejen och hittade hennes blogg. En 22 årig tjej som använder sina surt förvärvade pengar till shopping och nöjen beskrev hon sig själv som.

Det lustiga var att hon inte hade kvitto på en jacka för 5000:- som enligt henne bara var någon månad eller två!
Hon sålde den för att hon hade två likadana. Yeh right!

När jag skulle ringa på torsdagen för att bestämma tid som vi sagt hade hon tyvärr givit bort jackan. Jaha vem ger bort en jacka bara sådär när man har en köpare på den på 3000:-!?
Då ringde Timpa, men då hade hon just sålt den. Om du ska ljuga lilla flicka, håll dig till en lögn.
DEt var så mycket hon sa som gjorde mig misstänksam.
Sedan mailade jag henne och förklarade att jag blivit av med min jacka i helgen och att jag misstänkte att den jackan var min. Till svar får jag att: Jag skulle väl inte lägga ut den på blocket med mitt namn 2 dagar senare, ursäkta..... 2 dagar!? jag sa ALDRIG till henne att det var i lördags......

Nu måste jag dock lämna de här. Det finns inte mycket mer jag kan göra än att fortfarande misstänka henne, men det får jag ju inte min jackla tillbaka för.

Jag kommer INTE ge mig med Collage.
Det är dem som gjort fel och det ska dem fan ta på sig oxå.....

Så veckan har i det stora hela handlat om min jacka och jag har varit jätte nere. 
Men nu skiner solen och då blir jag såååå glad.
Ska nog ta en jätte promenad med Olli. Skönt.

Hörs sen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0