Jag kom på en sak.

Jag är nog skapad för att vara mamma. Jag menar snart e Oliver 6 månader och precis aom alla nyblivna föräldrar så säger man ju självklart att det är det mest underbara man varit med om, är med om...
Men jag ser mig själv som en mamma. Ähh de e svårt att förklara.
Skulle det inte handla om ekonomi så skulle jag vilja vara hemma o vara mamma varje dag, eller ja e ju mamma varje dag oavsett men hemmafru lixom.
Jag vill ju självklart i framtiden ha flera barn, minst ett till men helst två, vad jag känner nu, det kan ju alltid ändras.
Visst har jag trivts på jobb å så, speciellt mitt sista. Och jag har ju snart en färdig utbildning som fastighetsmäklare, något som jag velat bli så länge tillbaka som jag minns. Men nu känner jag lixom att det e nog det här som e min grej.
Ok sen börjar Oliver på dagis å så, men han skulle kanske inte behöva gå heltid, jag vill ju vara med honom hela tiden. Jo det e ju bra att låta barn gå på dagis eller dagmamma så dem får ju massa kompisar, kanske som jag, kompisar för livet.
Ähh jag vet inte riktigt vart jag vill komma. Jag vet bara att denna tid e den bästa i mitt liv o jag vill att det ska förbli så.
Timpa blir lite rädd när jag börjar prata syskon, inte för att jag vill ha ett till barn just nu, men innan Oliver är 2 om jag får bestämma hihi.
Jag känner att jag blir starkare o starkare för varje dag, inte för att jag varit svag tidigare, jag har alltid sagt vad jag tycker o tänken, har skinn på näsan o så, men jag blir starkare i min roll. Jag är ju förälder nu och det kan ingen ta ifrån mig. Jag blir starkare som vuxen, som individ, ja som allt.
Man tänker lixom på ett annat sätt. Det går inte att jämföra med något annat.
Ok vissa blir mogna tidigt, men det handlar lixom inte om det heller. Som förälder har man något som man saknar då man inte har barn. Jag tror visserligen att det e från person till person. Det finns ju många som kanske inte var redo att bli förälder, men dem har något speciellt ändå. Jag kan inte sätta fingret på vad det e, jag vet bara att det e något.

Ähh nu ska jag sluta svamla å krypa ner i sängen istället

Jag har lust att skrika allt vad jag har nu, men jag låter bli ;-)

Jag kommer alltid vara mamma, å jag älskar det.


Kommentarer
Postat av: Emma

Naaaw va gulligt att trivs så bra med att va mamma! Det ger en själv hopp om att det kommer bli helt underbart, eller ja det vet man ju men det är ändå svårt att föreställa sig. Fick ditt sms idag, det är tydligen nått fel på mobilen för jag fick sms från den senaste veckan på en gång!:) Ja vi ses på lördag, ska bli ruuuligt att träffa alla! Pöss

2009-09-21 @ 13:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0