Dagens ämne

Vad skulle du göra om du vann 6 miljoner?

Asså 6 miljoner kanske låter mycket, men det e inte så himla mycket ändå. Eller jo det e klart att de e mycke, men ändå inte lixom. De e ju inte så att man e ekonomiskt oberoende livet ut direkt.

Jag tror inte heller att pengar gör dig så mycket lyckligare.
Klart att det kan vara en avlastning att ha mer pengar, men jag har det så bra som jag har det. Jag klagar absolut inte. Jag har min fina lilla familj, vi har vänner, familj, tak över huvudet, mat på bordet etc.
Jag tycker även att det hör till att kunna sukta efter något. Tex åhh den där mattan, jackan, eller vad det nu kan vara vill jag ha, men om jag sparar in på nåt annat så kan jag köpa den nästa månad.
Det blir lixom lite mera planerade köp när man inte har pengar till en förbannelse.
Hade man hur mycket pengar som helst skulle man ju köpa allt man ville ha, till slut skulle det ju inte finnas något mer man vill ha, om man inte vill ha ett hem som knapt går att röra sig i vill säga.

Men åter till ämnet.
Nå ja om jag nu skulle vinna så mycket pengar så skulle jag nog först o främst boka en resa med familjen.
Komma bort o bara njuta. Sen skulle jag vilja köpa ett hus o fixa till det så som vi vill ha det.
jag skulle köpa en båt och en bil.
Sen skulle jag nog göra nåt riktigt skoj med alla vänner. Nån liten resa eller så.
Sen skulle ju typ pengarna va slut, för eftersom jag vill bo i hus, o det vill jag ju göra här i enskede o här är det inte billigt...

Jag tror att många kan bli giriga om man har mycket pengar. Det är många som blir ovänner pga pengar. Man har ju läst om svenskar som vunnit så där ohyggligt mycket pengar, men blivit olyckliga istället. Familjer o vänner blir giriga och vill ha o ha.

Många som får frågan om vad man skulle göra om man vann massa pengar svarar ju att dem skulle gå in till chefen o ge ett finger eller så. Kul för Malin o Lisa eftersom att dem e egna företagare båda två o sina egna chefer hihi.
Jag tror lixom inte att man skulle bli lycklig av att sluta jobba helt, man kanske skulle skära ner på det, men sluta helt... näää. Fatta vad man  skulle klättra på väggarna. Det gjorde ju jag för massa år sedan då jag var arbetslös i tre månader. Första månaden va ju bara skönt, men sen.... nä fy.

Så nå tjejer.... vad skulle Ni göra om ni vann 6 miljoner kronor?

Det blir en kul läsning.

Nu ska jag väcka min snarkande man som ligger här på soffan.

God natt på er


Lite mer pengar skulle ju aldrig skada ;-)


Kommentarer
Postat av: pernilla

Kul ämne. Pengar går att diskutera, vela fram och tillbaka, ångra sej hur mcyket som helst.



Men om jag får va me o svara så skulle jag köpa ett lagom stort hus till oss. Med en stor tomt, så vi kan ha världebns största trampolin till Alicia, rutschkanor, pool osv. Jag skulle absolut inte köpa för stort, utan jag skulle hellre vilja inreda huset så som jag vill ha d utan att snåla.



Sen absolut en resa till nåt land man aldrig skulle ha råd med annars. Sen skulle jag spara till en mc och en bil kanske. Sen om d finns nå pengar kvar skulle jag spara dem till en massa små kraffs o så. :]

Men som du sa oxå, d e ju egentligen inte mkt pengar, förstår ju va du menar. Jag skulle aldrig sluta att jobba. Om jag skulle bli ekonomiskt oberoende skulle jag nog d, men då skulle jag hellre göra nåt annat typ jobba gratis för nån välgörenhet eller så. :] Som kändisar gör ;) haha!



Kram

2009-09-16 @ 09:29:05
URL: http://pillansbebisblogg.blogg.se/
Postat av: pernilla

Jag vet, har oxå blivit så mycket mesigare sen jag fick henne. Det är hemskt. Skrev d förut på min blogg att jag blivit rädd för saker jag aldrig hade ens kunnat täönka mej att jag skulle blir rädd för. Absolut inte höjder och fart.



Jag skulle nog aldrig våga åka mc. Men jag har velat haft d sen jag var liten så d skulle nog va en ganska stor utmaning för min del och jag hoppas att jag vågar köra nångång i livet även om jag då skulle va pensionär. Haha!



Nä precis. Har inte heller dopet för presenterna även fast d faktiskt ingår. Jag tycker bara d e kul att Andreas och min släkt plus vänner samlas på en och samma dag och att det bara är Alicias dag.



Nä ha en bra dag. Jag ska gå till apoteket och köpa alvedon till Alicia som har 39.2 graders feber... :/

2009-09-16 @ 11:48:51
URL: http://pillansbebisblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0