Olivers dopdag

Nu är det över. Så mycket man har slitit och bökat fram och tillbaka pust säger jag bara.
Dagen började med att jag vaknade efter ca 2,5 timmars sömn. Hade gjort vad som helst för att ligga kvar i sängen, men det var bara att ta tjuren vid hornen o gå upp.
Min pappa kom och hämtade mig vid 9. Vi åkte till lokalen och dumpade grejerna. Sen åkte vi hem igen för att hämta Olli och Timpa.
När vi varit i lokalen i 20 minuter kommer jag på att vi glömt bordsdukarna hemma, så det var bara att ringa pappsen igen så att han fick hämta mig så vi kunde köra hem o hämta dem.
Vi stressade i 120. Efter ett tag kom Carina o Timo för dem skulle lämna lite saker. Tack o lov kan jag säga, för hade inte dem kommit hade vi aldrig hunnit. Timo fick ta hand om Olli medans vi andra pulade. Sen var dem tvugna att åka hem så att de kunde byta om.
Vi stressade ännu mer och 15 min innan vi skulle vara nere vid kyrkan för att möta solist o faddrar kom jag på att mina strumpbyxor fortfarande va hemma. SUCK!!!!
Det var bara att ringa pappa igen (stackars pappa) Han fick komma med mammas strumpbyxor.

Timpa gick ner till kyrkan med Olli, jag skulle ju fixa mig, men det hann jag typ inte.
Halvvägs ner kommer jag på att dopklänningen e ju kvar i lokalen, det var bara att snällt vända för att hämta den.
När jag kom hade redan släkt o vänner börjat komma. Det skulle hälsas hit o dit.
Inne i kyrkan var det bara att snabbt byta om Olli för att sedan gå igenom dopakten med prästen igen.

Dopet var jätte fint. jag är SÅ nöjd med våran i sista minuten solist. Jag fick tuppskinn och var tvungen att bita mig i kinden för att inte gråta.

Emelie Bäck http://www.myspace.com/215196642

Hon sjöng så otroligt fint. Timpa blev oxå rörd :-)

Sen var det dags för Olli att få vattnet på sig hihi han plaskade i dopfundet haha Jag säger ju de, han älskar vatten.

Jag vart iaf jätte nöjd med dopet.
Prästen var jätte bra tycker jag. På vårat samtal sa hon att hon inte brukar bara barnen, då många börjar gråta, men Olli sträkte ut sina armar och ville komma till henne. Min lilla söt nöt.

Efter blev det lite fotografering o dags att byta om.
Gästerna hade börjat knata upp mot lokalen. Vi kom sist. På den korta vägen han Olli somna i vagnen.

Våra föräldrar sprang som hönor o fixade med de sista, under tiden fick gästerna lite bubbel. Sen var det dags för maten.
Det var så härligt att se att så många kom, även fast att vi fick några sista minuten avhopp.

Folk började droppa av redan efter maten. Vi försökte mingla runt och prata med alla men jag hann inte :'-(
Vissa hann gå.
Sen var det dags för lite paketöppning.
Han fick så otroligt mycket. Jätte fina saker

Några ex:
5 st barnkammar boken med tillhörande cd-skiva. (bara en dubblet)
Några andra böcker
2 ramar
Guldarmband med graverat Oliver
Hopp flodhäst
Kläder
Bamse dvd-box
5 myror är fler än 4 elefanter dvd-box
Lek/pussel matta
Trätåg med bokstäverna OLIVER på varsitt tåg
Pengar till hans ena sparkonto
Ett fondsparande till ett framtida körkort
Silver bestick som gått i arv med gravyr Oliver Tim Sture (ollis farfar)
Karusell ram
Vetekudde som e ett mjukis djur
As coola skor
En plunta graverad Oliver
Gå bil (två lika dana)
o mycke, mycke mer
Ska ta lite kort på sakerna

När vi kom hem var vi helt slut. Det såg värre ut här än innan vi åkte, nu med massa kassar o presenter överallt.
Timpa satt i soffan o degade o drack några öl ( vi fick ju hur mycket alkohol över som helst)
Jag var o pulade i Ollis rum, Olli låg o sov i våran säng (uppbullat med täcken o kuddar runt honom.
Plötsligt hör jag ett hysteriskt gallskrik o att timpa bara skriker HERRE GUD!!!!!!
Jag flyger in i sovrummet, Olli har trillat ur sängen. Jag börjar stor tjuta helt hysteriskt o sätter mig helt handfallen på golvet i hallen o hulkar.
Jag kände mig som världens sämsta mamma just då.
När jag lugnat ner mig ringer jag till sjukvårdsupplysningen son talar om vad vi ska göra. Eftersom att han skrek och inte blödde någonstans behövde vi inte åka in, men vi skulle hålla koll på honom under de närmsta 6 timmar som han sov, så jag hade min mobil som ett larm att varje kvart göra små test som hon bad mig utföra.
Så det blev inte speciellt mycket sömn denna natt heller.
Han har bara en mini mini bula för troligtvis, så som han låg ramlande han ner med fötterna först.

Gud så rädd jag var. Men det lite komiska i det hela vara att sist jag var på bvc möte så sa vår bvc tant att nu e barnen i den åldern som dem brukar slå sig första gången.
Tack o lov att det inte var värre än det var, men nu har vi lärt oss att ALDRIG lämna honom ur sikte om han ligger i soffan eller våran säng.

Idag låg vi i sängen ett tag, sen åkte vi in o bytte den ena boken till en annan ur serien och den ena gåbilen till en liten cd-spelare och några blinkande låtande leksaks sköldpaddor :-)
Vi passade på att käka lite Taco-bar när vi ändå var i stan. Sen åkte vi hem o dansade o sjöng till hans nya låtar.

Nu ska här sovas vill jag lova. Imorgon e det babaysim, sen ska jag till banken o sätta in alla hans pengar på hans konto så vi inte rör dem ;-)

Hörs imorrn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0