Helgen som gått

Det började i fredags, jag och Olli mötte upp Malin och Emma utanför mässan i Älvsjö.
Det var såå mycket folk. Det fanns jätte mycket att titta på. Vi gjorde alla några klipp. Jag köpte lite grejer till min lilla prins.
Jag lägger upp bilder imorrn.
Vi gick runt i timmar. Vi fick jätte mycket gratis prylar, lite prover å så.
Sen bar det av hemmåt. Timpa kom hem o vi käkade varma mackor igen. Vi har som ingen lust att stå o laga värsta maten nu när vårt kök e som de e.

På lördagen var det dags för dop nummer 2. Det var oxå jätte fint. Hon var så söt lilla Evelina. Eller lilla o lilla, hon är nästan i Olivers size och 7 veckor yngre hehe.
Det blev en lång dag så vi var jätte trötta när vi kom hem. Vi låg bara o gosade i soffan hela kvällen.
Timpa var ute och drack några öl med några av grabbarna. DEt var han värd :-)

Hade gjort vad som helst för att ligga kvar i sängen i morse, men vid 10 kom två killar från föreningen för att bryta upp vårat golv i köket. Jag tog ju bort de gamla golvet i tisdags, men upptäckte då en fuktskada, så nu har det varit mycket med de i några dagar. Har ju inte tid, vi har ju dop på lördag och jag har massa saker att fixa huuaa

Ja ja, de e ju bara att ta tjuren vid hornen, bita ihop och se glad ut.

Nu överväger vi om vi kanske ska passa på att lägga in golvvärme i köket när vi ändå håller på. Vi måsta nog bestämma oss ganska snart...

När dem vart här var det dags att börja bära ut allt bråte, det var hur mycket som helst för nu e hela köket utblåst.
Min snälla pappa kom hit med sin släpvagn och lassade på för att åka till tippen. Jag fick jätte dåligt samvete för när han stod där o lassade släpet öppnade sig himlen och det bara öste ner. Tack snälla pappa för att du ALLTID ställer upp i vått o torrt (fyndigt)

Sen pulade jag lite här tills att klockan blev 5 för då kom pappa/morfar o hämtade upp oss eftersom att vi skulle hem till mamma o papp idag o äta middag.
Pappa åkte o hämtade Timpa efter jobbet. Min bror o hans söta kidz var me oxå.
Dem e så söta med Oliver ♥

Sen vad det dax för mat, mamma hade gjort jätte god mat o en super god tårta.
Jag fick körkortsboken av Molly och Smilla samt en ny vardagsrumsmatta av mamma ( jag får den i veckan) och ännu fler körlektioner av pappa. Nu ska här köras wiihuu
Tack snälla för allt fint. Ni e underbara.

När vi kom hem dog vi alla i soffan

NU ska här sovas imorgon e de ju babysim.
hörs imorrn
natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0