Börjar bli på G igen

Det har ju varit en tung period nu. Flera tråkigheter. Vissa saker kommer man nog aldrig över, men man kan ju inte sluta leva.
Jag vill inte fatta att Oscar aldrig kommer tillbaka, men jag tror att jag börjar göra det. Nu har det verkligen gått in, eller jag tror det iaf. På fredag är det begravning. Känns lite både och. Det är väl då det kommer kännas mera definitivt. Men när man ser alla som delar denna sorg men samtidigt visar hur omtyckt han var så känns det bra på något sätt, ja det e svårt att förklara.
Man får som ta en dag i taget. Jag e nog inte den bästa på att prata om såna här saker, jag tycker de e så svårt att beskriva känslorna. Jag kan hålla humöret uppe ena sekunden medans andra kan jag bara börja gråta. Det är ganska skönt att ta med Oliver i vagnen o bara gå ut o gå, tänka lite högt och låta det rinna ner för kinderna.
Jag tänker verkligen på Oscar nästan hela tiden, å e det inte honom jag tänker på så går tankarna till hans familj. Om det bara fans något man kunde göra, ja förutom att finnas dårå.

Det har hänt mycket den senaste tiden. Som jag skrev i nåt inlägg så fick ju Olli en ny kompis förra fredagen, lilla söta Amanda, nu i fredags fick han en till. Fredde och Fridas lilla son kom till världen. Stort grattis. Det e så roligt nu när fler och fler av våra vänner som får barn. Sen väntas det ju komma två nu i januari oxå hehe.

Å snart blir lilla söta Alicia 1år, 1år..... asså tiden går så snabbt. de e helt sjukt. Man märker det tydligare när man ser alla andra små färska bebisar, det känns ju så länge sedan Olli va så liten.

Nu klättrar han för fullt här hemma, eller ja han kommer ju inte upp på några möbler själv men väl uppe så får man ha koll. Det roligaste han vet är att banka i väggarna haha han sjunger när han gör det oxå. Så söt så söt.

Jag vet inte om jag skrivit de innan, men två små tänder e på väg upp på underkäken. Vassa som få, de små bissingarna. Han älskar när vi borstar dem, bamsetandkrämen e tydligen väldiht smarrig :-)

Förra veckan var vi hos en fotograf. Bilderna blev jätte fina. Några julisar fixade :-)
Nästa måndag kommer det en undervattensfotograf till babysimmet och fotar, de ska bli skitkul. Idag fick han hoppa i helt själv, sittandes med ett framåt plask. det gick jätte bra.

Olli tog sprutan mot svinis förra veckan. det gick kanoners, ett litet knorr men när Anki visade bollen blev han superglad. Mammas duktiga kille!

Gud vad den här lilla prinsen kommer få julisar, de e ju iof första julen men han kommer ju inte fatta något ändå. Idag köpte jag en as cool hip hop keps



Ball va? Kunde inte låta bli. :-)

Nu har vi kanske hittat en lägenhet som vi kan bo i under våran totalrenovering. Men jag vill inte hoppas för mycket innan de e klart.

Oj va klockan e mycket, mina killar ligger o såver i våran säng där inne. Bäst att krypa ner själv.
Höres, jag ska försöka bli bättre på bloggandet, har ju varit dålig, men haft mina skäl.

Natti natti


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Kul o läsa lite iallafall. Jag förstår fullt o väl varför du inte skriver. Man bara orkar inte ibland och måste prioritera annat och så äre.

Jag är säker på att begravningen kommer att vara jätte vacker och minnesfull. Jag har en arbetskamrat som kände honom väl oxå. Sorgligt. :'( Det är tugnt att förlora någon. Stor kram!



Va roligt med tänder! Snart kommer han bitas oxå, d har Alicia iallafall lärt sej haha! Dock inte så skönt i knät. :P

Ja, kan du tänka dej att d e första julen som våra bebisar får va me om. (jag räknar inte med tiden på neonatal med Alicia, inte direkt juligt ;) Va mycket julklappar dom kommer att få! :D

D får vi lägga upp på bloggen sen oxå ;) Hihi ;)



Hoppas ni annars får en bra vecka!

Kram på er från oss!

2009-11-25 @ 07:06:16
URL: http://pillansbebisblogg.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Skulle ju skriva att kepsen va as cool! D

2009-11-25 @ 07:06:58
URL: http://pillansbebisblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0