Känner mig nere

Idag är det ingen rolig dag..... Har haft svårt att sova. Tänker väldigt mycket på Oscar.
Oscar är en av mina älsta vänners bror, Sussies bror, Evelinas morbror.
I februari förra året kom det chockerande beskedet att han har canser.
Usch jag hatar ordet canser. Jag får en klump i magen så fort jag hör de ordet.
Det har varit ett tungt år för deras familj, just dem har drabbats av så mycket. Det e så orättvist.
Man tror att det bara händer andra, nån på bussens granne, tjejen i klassens kusin osv inte någon i sin närhet.
Han har varit så stark. Jag tror att en viktig sak var beskedet om att Evelina var på väg. Oscar är en super morbror som avgudar sin systerdotter något oändligt.
Men jag kan inte sluta ställa mig frågan, varför han? Såna här saker får mig verkligen att fatta att det inte finns någon gud eller någon högre makt, för skulle det finnas hur skulle den då kunna tillåta något sådant för en så fin familj som dem verkligen är.
Här om dagen opererades Oscar, cansern hade spridit sig och satt sig på 9:e ryggkotan, det fick honom svårt att gå.
Verkar dock vara bättre nu efter operationen. Han är ju bara 20 år, han ska ju ha hela livet framför sig.
Vi alla vill ju bara att han ska bli bättre.

Till Oscar

Ett läkande ljus
- av Siv Andersson


Jag önskar jag hade
en sådan förmåga
att tända en hälsans
läkande låga.

Då skulle den särskilt
för dig få brinna
- få allt det onda
att helt försvinna.

Den skulle se till
att kurvan vänder
och att du får omsorg
av goda händer.

Dag och natt
hos dig den skulle vaka
och ge dig all kraft
att få hälsan tillbaka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0