Difteri, stelkramp, kikhosta, Polio etc.

Jaha då var snart även denna dag förbi.
Idag fick Oliver sina första vaccinationssprutor mot blandannat difteri, stelkramp, kikhosta och polio. Han var jätte duktig.
Den första sa han inte knyst, den andra blev han lite ledsen, men det gick över. Plutte.
Jag tycker att det är så ledsamt att se honom så ledsen. Tim fick hålla i honom, jag kunde inte vara med :-(. Men så fort det var över skyndade jag mig till honom för att trösta och pussa, då blev allt mycket bättre :-).

Han växer så det knakar lillprinsen. Förra torsdagen vägde han 6080g och idag 6420g. Fatta 440g på 6 dagar hihi.
Nu är han 63cm lång och ligger strax över medel för bebisar i sin ålder. Gulle.

Sen gick vi och handlade lite mat, gick hem och körde en bauta omgång i tvättstugan, nu e varenda pinal i hela lägenheten tvättade. Sååå skönt.

Vid 3 kom Tims moster hit. Vi satt och babblade om allt mellan himmel och jord. Vi grillade och drack lite vin, två dagens för min del blev det. Vi satt ute till 20.30 och hade hur mysigt som helst.
Sen blev det för kallt så vi knatade in ett tag tills moster Sussie skulle åka.
Vi trä'ffas ju inte super duper ofta så tiden bara rann iväg.
När hon gått dog vi i soffan.

I morgon ska vi välja ut bild på Oliver som vi ska ha på hans dopinbjudan (hur ska jag kunna välja, vi har ju så otroligt många fins kort på lillprinsen). Tims moster jobbar med kopiering och trycksaker så hon ska hjälpa oss att göra några fina kort :-)

Det sägs att det ska bli oväder imorrn. hua.
Vi har inget bestämt mission tills imorrn, men kommer nog på nåt. Blir det skitväder så kommer inte jag vara sen med att föreslå filmdag i sängen/soffan hela lilla familjen. Vi får lixom köra en myssöndag eftersom Timpa jobbar hela helgen :-(

Nä nu ska jag bläddra i min vi föräldrar tidning innan jag somnar.
Puzz


Mamma myskille ♥

Kommentarer
Postat av: Mia

Låter som om ni haft moster sussi på besök.. haha! :) Jag hoppas man får en dopinbjudan :)

2009-07-09 @ 13:55:57
URL: http://marialinden.blogg.se/
Postat av: Vanja

Ni kan inte ha olika kort på inbjudningarna? Det kanske blir konstigt om de skall tryckas iofs? Men en kompis gjorde inbjudningar med olika kort för hon kunde inte heller välja bara ett!



JAg håller med dig om att han är fin, en riktig gosegris är det allt!



Ha en bra dag!



Vaanj

2009-07-09 @ 14:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0